torsdag den 19. juni 2014

proteinrige pandekager - opskrift

Godmorgen piger! Nu er min sommerferie startet, og alle mine prøver er nu overstået med fuld tilfredshed. Derfor kan jeg koncentrere mig 100% om mit kørekort samt min fødselsdag på lørdag. Kan snart ikke vente mere (!!!), skal fejre dagen med brunch og familien samt middag, byen og pigerne. GLÆDER MIG! Jeg skal ud og køre nu her så jeg kan blive klar til mine køreprøve som venter lige rundt om hjørnet. Ville ellers ønsker jeg stadig lå hjemme i min seng med disse pandekager. I tirsdag havde jeg ingen planer, og havde derfor god tid til at lave en lækker morgenmad. Derfor lavede jeg disse vildt lækre, proteinrige pandekager, men med mit eget twist. De blev vildt gode, og jeg tænkte derfor at jeg ville dele opskriften med jer. De indeholder ingen stivelse eller gluten, så der er ingen oppustet mave efter dem, hvilket for min side er et kæmpe plus!
Giver 6-8 stk. alt efter størrelsen
Det skal du bruge:
125g hytteost
2 æg
1 spsk. loppefrøskaller (den store kasse på billedet - kan bl.a. købes på apoteket)
½ tsk kardemomme
1 tsk sødemiddel
Evt. en tsk lakridspulver eller noget revet citronskal
Sådan gør du:
Blend æg og hytteost med en stavblender til klumperne fra hytteosten er væk. Tilsæt derefter resten af ingredienserne og blend igen. 
Steg pandekagerne på en panden evt. en slip let pande, og wupti: så har du über lækre pandekager!

Håber i kan bruge opskriften! Knus 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar