torsdag den 20. oktober 2016

FORHOLDSVIS SUNDE V A F L E R

I søndags var det rigtigt efterårsvejr, så jeg havde ualmindelig meget lyst til vafler. Da jeg så stødte på en opskrift på nogle sunde bananvafler kunne jeg ikke lade være, og jeg stod en halv time senere og var igang med at kokkerer. Resultatet blev utrolig godt, og de var meget insta-værdige ;) Derfor synes jeg ikke jeg ville snyde jer, så her kommer opskriften på dem:

Bananvafler:
Giver 3-4 stk.

1 banan
2 æg
1/2 tsk bagepulver
1/2 tsk vaniljesukker
1/2 tsk kanel
lidt salt
1 spsk hvedemel
1 dl havregryn (malet til mel - evt i en minihakker)

Først moser du bananen enten med en gaffel eller en stavblender. Derefter tilføjer du æg, bagepulver, vaniljesukker og salt og rører godt sammen. Efterfølgende blander du mel og havregryn i, og rører godt indtil du har en ensartet dej. Så skal du bare bage vaflerne i et vaffeljern - jeg brugte et til belgiske vafler istedet for almindelige vafler :) Som afslutning kan du toppe dine vafler med alverdens lækkerier. Jeg toppede dem med en lille smule nutella, banan og hakkede valnødder, men kun fantasien sætter grænser!

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare lækkert ud :)

    www.frederikkes.com

    SvarSlet
  2. Fedt tip! De ser overdrevet lækre ud, og jeg elsker vafler og pandekager :-)
    Tak for kommentaren!

    Kig gerne forbi igen:
    http://katrinelionett.blogspot.com/

    SvarSlet